Douglas Henderson
* 1960 in Baltimore, USA
stop.
2007, sound sculpture
courtesy of the artist and Galerie Mario Mazzoli, Berlin
Eine Huldigung an den Mythos der Rockmusik. Eine nagelneue elektrische Gitarre steckt halb versenkt in einem massiven Betonblock. Nach wie vor funktionsfähig und angeschlossen, führt ihr Kabel in einen wuchtigen 70er- Jahre-Verstärkerturm, der, gleichfalls eingeschaltet und aufgedreht, vor latenter Energie knistert und brummt.
A homage to the mythological status of rock music: a brand-new electric guitar is half buried in a massive block of concrete. It is plugged in, its components are active, its cable leads to a powerful 1970s amplifier stack, also switched on, turned up, humming and crackling with latent energy.
* 1960 in Baltimore, USA
stop.
2007, sound sculpture
courtesy of the artist and Galerie Mario Mazzoli, Berlin
Eine Huldigung an den Mythos der Rockmusik. Eine nagelneue elektrische Gitarre steckt halb versenkt in einem massiven Betonblock. Nach wie vor funktionsfähig und angeschlossen, führt ihr Kabel in einen wuchtigen 70er- Jahre-Verstärkerturm, der, gleichfalls eingeschaltet und aufgedreht, vor latenter Energie knistert und brummt.
A homage to the mythological status of rock music: a brand-new electric guitar is half buried in a massive block of concrete. It is plugged in, its components are active, its cable leads to a powerful 1970s amplifier stack, also switched on, turned up, humming and crackling with latent energy.